Näin rakastut viestinnän mittaamiseen ja kytket mittarit strategiaan

Miten osoittaa johtoryhmälle, että viestintä vaikuttaa? Miten kirkastaa viestinnän tavoitteet ja priorisoida päivittäistä tekemistä? 

Viestinnän vaikuttavuuden mittaaminen ei aina ole helppoa: erilaisia mittareita on paljon, ja niiden yhteys isoon kuvaan voi tuntua epäselvältä. 

Tervetuloa mukaan selkeyttämään viestinnän mittaamisen kokonaiskuvaa – ja samalla ehkä rakastumaan viestinnän mittaamiseen uudella tavalla. 

Tapaat webinaarissa viestintätoimisto Kaiun toimitusjohtaja Katariina ”Kata” Ahosen ja tutkimustoimisto Vastakaiun toimitusjohtaja Katariina Tenhusen. Kata ja Katariina ovat yhdistäneet pitkät kokemuksensa viestinnän johtamisesta ja strategisesta tutkimuksesta. Yhdessä he ovat luoneet mallin, jossa strategisen tason tavoitteet kytketään viestinnän vaikuttavuuden tavoitteisiin ja arjen tekemiseen. 

”Kun viestinnän mittarit saadaan linkitettyä strategiaan, pystytään osoittamaan viestinnän arvo ja keskittymään olennaiseen. Samalla työhön syntyy uudenlaista merkityksen tunnetta”, he sanovat. 
 
Keskustelimme muun muassa seuraavista asioista: 

  • Miten löytää punainen lanka viestinnän vaikuttavuuden mittaamiseen? 
  • Mitkä asiat tyypillisesti tuntuvat haastavilta – ja mikä auttaa? 
  • Miten mittareiden kirkastaminen helpottaa viestinnän johtamista? 
  • Miten viestinnän mittaaminen voi tuoda iloa ja merkitystä omaan työhön? 

Tapahtuman tiedot

Aika: 11. kesäkuuta 2024 8.30-9.30

Paikka: Zoom