Äänensävy

Ilman ihmistä brändi on mykkä

Viestinnässä ei ole kyse vain siitä, mitä sanot. Yhtä tärkeää on se, miten sanot.

Moni asiakaskohtaamisista tapahtuu kirjallisissa kanavissa. Ne kohtaamiset maalaavat kuvaa organisaatiostasi, sen kulttuurista, arvoista ja tavasta suhtautua sidosryhmiin. Brändi on mykkä, jos ihminen ei anna sille ääntä.

Sävyllä on väliä, sillä erilaiset tavat käyttää kieltä herättävät meissä erilaisia tunteita. Erottuva ja puhutteleva sävy vaikuttaa mielikuviin, oli kyse asiakkaista, omasta väestä tai potentiaalisista työntekijöistä. Käyttämämme kieli myös rakentaa yhteistä kulttuuria – ja näkyy tunnistettavana, johdonmukaisena viestintänä ulospäin.

Sävymuotoilu antaa organisaatiolle kasvot

Usein äänensävy jää muutamaksi adjektiiviksi brändioppaaseen. Harva meistä kuitenkaan oppii kirjoittamaan brändiä itsekseen, saati soveltamaan linjauksia arjessa. Siksi äänensävy kannattaa konkretisoida ja valmentaa käytäntöön.

Me muotoilemme ja testaamme äänensävyn niin, että se puhuttelee asiakkaitanne ja on määritelty riittävän havainnollisesti. Valmennamme avainhenkilönne käyttämään sävyä omassa työssään ja huollamme ja kehitämme sävyä kanssanne.

Onnistuneesti määritelty ja valmennettu äänensävy herättää brändin persoonan henkiin ja lujittaa luottamusta. Etkö sinäkin haluaisi antaa organisaatiollesi kasvot?

Äänensävyn yhteyshenkilö

Elisa Ylinen
Johtaja, sisällöt
050 543 0039
elisa.ylinen@kaiku.fi

Strateginen_viestintä_asiantuntija_Elisa_Ylinen