Yrityspäättäjien viestintäbarometri

Mikä on viestinnän tila ja strateginen asema suomalaisyrityksissä? Mitkä ihmilliset viestintä- ja vuorovaikutustaidot ovat tärkeitä nopeasti muuttuvassa työelämässä? Selvitimme yhdessä tutkimustoimisto Vastakaiun kanssa.

Miten tehdä viestinnästä kilpailuetu? Kysyimme eturivin yrityksiltä

Yrityspäättäjien viestintäbarometri tarjoaa pohdittavaa sinulle, joka haluat parantaa johdon viestintätaitoja. Sinulle, jolle brändin kehittäminen viestinnällä on avainasia. Sinulle, joka mietit, miten kehittää organisaatiosi ihmisten viestintä- ja vuorovaikutusosaamista strategisesti. Barometriimme vastasi 120 yrityspäättäjää, valtaosa johtoryhmän jäseniä yrityksistä, joiden liikevaihto on vähintään 100 miljoonaa euroa.​

Kiinnostavaa aineistoa kertyi paljon, ja kokosimme ne kahdeksi kokonaisuudeksi. Täältä pääset tuloksiin ja näkemyksiin käsiksi:

 

Jos haluat nähdä tarkempia tutkimustuloksia ja kysyä neuvoja oman organisaatiosi tilanteeseen, ota toki yhteyttä! Mielellämme tulemme kertomaan tutkimuksesta enemmän.

Lataa raportin 2. osa: Tulevaisuuden viestintä- ja vuorovaikutustaidot

Mitkä viestintä- ja vuorovaikutustaidot ovat yritysjohdon mielestä olennaisimmat? Mihin osaamiseen kiinnittää jatkossa huomiota, esimerkiksi rekrytoinnissa? Mihin kannattaa panostaa, mietit sitten organisaatiosi tavoitteita tai vaikkapa omaa uraasi?  Lue tuoreesta julkaisustamme!

MicrosoftTeams-image (26)

 

Lataa raportin 1. osa: Viestinnän strateginen rooli yrityksissä

MicrosoftTeams-image (10)

 

Miten organisaatiosi voisi tehdä viestinnästä ja viestintäosaamisesta entistäkin vahvemman kilpailuedun? Miten brändi voisi siirtyä suunnitelmista teoiksi? Miten ”johtaminen on viestintää” voisi olla muuta kuin korulause? Yrityspäättäjien viestintäbarometrin ensimmäisestä osasta löydät ideoita ja inspiraatiota tutkimustulosten rinnalta.

Katso julkistuswebinaarin tallenne!

 

Katso tallenne

Pureskelimme julkistuswebinaarissa 14.12.2022 tutkimuksen tuloksia sekä pohdimme, missä asioissa yritysten on mahdollista ottaa edelläkävijän paikka.

Näin Anne Korkiakoski kommentoi viestintäbarometria

 "Meillä on jo työelämässä sukupolvi, joka on tottunut viestimään aktiivisesti, oma-aloitteisesti ja omalla suullaan. He eivät suostu siihen, että heitä rajoitetaan", Anne Korkiakoski sanoo.
Lue haastattelu

Verkkosivu_Anne_Korkiakoski

 

Haluatko kysyä barometristä jotakin? Ota yhteyttä!

Muutosjohtamisen_asiantuntija_Kaija_Pohjala

 

Viestintätoimisto Kaiku

Kaija Pohjala​
kaija.pohjala@kaiku.fi​
0400 502 183

Tutkimustoimisto Vastakaiku

Katariina Tenhunen
katariina.tenhunen@vastakaiku.fi
050 413 2392

Katariina Tenhunen_viestinnän_tutkimukset