Kriisiviestintä

Kriisi tulee aina yllättäen

Kriisiviestinnässä onnistuminen edellyttää nopeutta, proaktiivisuutta ja harjoittelua. Jotta organisaationne voi toimia kriisin sattuessa pikaisesti ja hallitusti, tulee teillä olla valmiina kriisiviestintäsuunnitelma. Suunnitelman pitää olla avainhenkilöiden ja henkilöstön tiedossa sekä vieläpä ajan tasalla. 

Suunnitellaan ensin

Monenlaisissa kriisiviestintätilanteissa marinoituneet konsulttimme voivat auttaa organisaatiotanne kriisiviestintäsuunnitelman laatimisessa.Se on hyvä tehdä silloin, kun  kriisistä ei vielä ole tietoakaan.

Mietitään yhdessä, mitkä ovat teidän organisaatiollenne ja toimialallenne tyypilliset riskit ja keitä teillä on hyvä kuulua kriisiviestintäryhmään. Laaditaan myös prosessi siihen, että suunnitelma on helppo pitää aina ajan tasalla.

Jos kaipaatte apua erilaisten kriisiskenaarioiden pohtimiseen, annamme näkemyksemme mielellämme käyttöön siinäkin työssä.

Harjoitus tuo varmuutta

Kun kriisi on päällä, on siitä kunnialla selviäminen paljon helpompaa, jos kriisiviestintää on harjoiteltu etukäteen.

Valmentajamme räätälöivät juuri teille sopivan valmennuksen, jossa harjoitellaan esimerkiksi tv-haastattelun antamista ja mietitään yhdessä, mitkä ovat onnistuneen kriisiviestinnän avaimet. Pystymme järjestämään myös todentuntuisen usean tunnin simulaatioharjoituksen, jonka sisältö tulee osallistujille täysin yllätyksenä, kuten kriiseilläkin on usein tapana tulla.

Kriisin aikana on kokemus valttia

Kun kriisi on päällä, on kokeneista konsulteista apua johdon ja viestinnän neuvonantajina tai vaikkapa jarrulausunnon ja muun materiaalin muokkaajina. Voimme tarvittaessa tulla avuksenne lyhyelläkin varoitusajalla, oli arki tai pyhä.

Kriisin jälkeen voimme auttaa purkutilaisuuden suunnittelussa ja kriisistä saatujen oppien keräämisessä.

 

Kriisiviestinnän yhteyshenkilö

Niina Haasola
Johtaja, yritysviestintä
050 545 0548
niina.haasola@kaiku.fi

 

kaiku_strateginen_konsultointi_niina_haasola