McDonald's: viestintäkumppanuutta jo yli kymmenen vuoden ajan

Haaste

McDonald’silla on 67 ravintolaa eri puolilla Suomea, ja ketju työllistää 4 000 työntekijää. Mäkkärin asiat kiinnostavat sekä kuluttajia että mediaa niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin. Toiminnan laajuus, monipuolisuus ja kova kilpailu työntekijöistä edellyttävät jatkuvaa mediaviestintää sekä aktiivista asiakaspalvelua sosiaalisen median kanavissa.

Ratkaisu

Olemme auttaneet McDonald’sia saavuttamaan tavoitteensa medianäkyvyydessä, työnantajamielikuvassa sekä vaikuttajaviestinnässä jo yli kymmenen vuoden ajan. Jatkuva, proaktiivinen ja runsas mediaviestintä pitää Mäkkärin jatkuvasti esillä mediassa. Se takaa myös sen, että ketjulla riittää työnhakijoita myös tilanteessa, jossa työntekijöistä käydään kovaa kilpailua. Valtakunnallisen ja alueellisen median lisäksi olemme rakentaneet työnantajamielikuvaa sosiaalisen median kanavissa. McDonald’sin omat sosiaalisen median työntekijälähettiläät välittävät kuvia ja tunnelmia yrityksen työntekijäkokemuksesta aidosti ja kiinnostavasti tavoitellulle kohderyhmälle.

Tulokset

Suomen suurimmaksi hampurilaisketjuksi kasvanut McDonald’s saa jatkuvasti paljon media- ja somenäkyvyyttä. Lisäksi se on profiloitunut vastuulliseksi nuorten työllistäjäksi, ja kohderyhmä pitää sitä kiinnostavana työnantajana.