Laadukasta medianäkyvyyttä olympialaisille ja discovery+-palvelulle

Haaste

Discovery, Inc. (nyk. Warner Bros. Discovery, Inc.) kaipasi apua mediaviestintään Tokion 2020 kesäolympialaisissa ja Pekingin 2022 talviolympialaisissa paikallisilta markkinoilta. Tavoitteena Suomessa oli kasvattaa suoratoistopalvelu discovery+:n tilaajamäärää laadukkaalla medianäkyvyydellä, joka toi esiin Discovery Finlandin (nyk. Warner Bros. Discovery) yksinoikeuslajeja.

Ratkaisu

Toimimme Suomessa viestintätoimistokumppanina, ja yhdessä Discovery Finlandin kanssa loimme kisoja edeltävälle ajalle sekä itse olympialaisviikoille toimenpidesuunnitelman ja kisakalenterin. Kalenteri sisälsi tiedotteita, päivittäistä mediaseurantaa, kärkien muotoilua ja mediakontaktointia valtakunnallisiin ja paikallisiin medioihin sekä urheiluun erikoistuneisiin podcasteihin. Teimme asiakkaan kanssa tiivistä yhteistyötä päivittäin.

Tulokset

Mediayhteistyön tuloksena jokainen suomalainen luki Discoverysta tai sen asiantuntijoista 4–10 kertaa päivässä. Sivuliikennemäärät ylsivät lähes samalle tasolle suurempien eurooppalaisten markkinoiden kanssa. Discovery Finland rikkoi suoratoistopalvelu discovery+:n tilaajamääräennätyksensä molemmissa olympialaisissa. Kaiku on tukenut Warner Bros. Discoverya PR-työssä myös olympialaisten jälkeen.